פגישה עם מודרכים היא אירוע מאוד מרגש שיכול גם להלחיץ. המודרכים מתחילים בדרך חדשה עם המון תקווה לקראת השינוי המיוחל ואת מקבלת הזדמנות להעביר את הידע והניסיון שלך ולעזור למשפחה נוספת לשפר את איכות חייהם.
הפגישה יכולה להיות חד פעמית לעמוד בפני עצמה והיא יכולה להיות חלק משירותים אחרים שאת מעניקה כמו תהליך או סדרת פגישות או תהליך ליווי ארוך טווח יותר שכיום אפשרי יותר בעקבות הטכנולוגיה והאפשרויות המגוונות הקיימות.
הפגישה הראשונה יכולה להיות פגישת אפיון בלבד והיא יותר פופולרית במקצועות הטיפוליים. בפורמט זה, המודרכים מגיעים ואתם מדברים על המקרה והקשיים ואת מתשאלת אותם בהתאם לצרכייך כדי להבין כיצד את יכולה לעזור להם וכדי להבין מה יהיה המשך דרכם המשותפת.
בעבודתנו ניתן לקיים את כל התשאול הראשוני (פגישת האפיון) בשלב קודם יותר בעזרת שאלון שאת בונה או שיחת טלפון אבחונית. וכאשר תפגשו, הפגישה תהיה ממוקדת לאתגרי המשפחה מלאה בידע וכלים לשימוש ביום יום. כל יועצת ומדריכה תחלטנה על הפורמט המתאים בעבורן.
בעידן של ייעול זמן, מחוייבויות רבות ומשאבים מוגבלים, אנו נרצה לייעל את התהליך כמה שניתן ולא לבזבז את כספם או זמנם של המודרכים וגם לא את שלנו. חשבי מהי הדרך המתאימה ביותר.
בעמוד זה נסביר על מאפייני הפגישה לאחר שאת המידע המקדים קיבלת כבר בעזרת כלי העבודה – שאלון ואת כבר יודעת מה תרצי להסביר למשפחה ומה נדרש לעשות ולשנות כדי לשפר את המצב.
מרכיבי הפגישה
כל אחת תבנה את הפגישה לפי נוחותה וכמובן לפי מורכבות המשפחה, הידע שיש להעביר והתנאים כמו מועד ומיקום המפגש.
לרוב, יהיו 5 מרכיבים. הבה נציין אותם בקצרה ואת ההסבר הנרחב יותר תוכלי לקרוא ב״מדריך למדריכה המתחילה חלק ב׳״ כמו גם את ההסבר כיצד לנצל ולהפיק את המיטב מהפגישה שנמצא בחלק ג׳ של המדריך.
1. מרכיב ההכרות – אפשרי למודרכים לספר ולשתף שוב לגביהם ולבי הקשיים שהם חווים. הכירי אותם לעומק לעבודה משותפת טובה יותר.
2. מרכיב מידע תיאורטי- הקפידי על מתן ידע תיאורטי הרלוונטי לתחום ההדרכה שיאפשר הבנה ויישום טוב יותר של הנחיותייך.
3. מרכיב מידע פרקטי- וודאי שהמודרכים יוצאים עם כלים וידע מעשי של פעולות לביצוע ביום יום שלהם.
4. מרכיב שאלות- אפשרי זמן שאלות, תהיות וספקות.
5. מרכיב משתנה- כל מקרה הוא שונה ובכל מקרה יהיו דגשים שונים. דגשים הקשורים למשפחה, לאופן העבודה איתך, למסגרת מסויימת ולהסברים לגבי המשך העבודה המשותפת ועוד.
שלד הפגישה
משך הפגישה יכול להיות כשעה- שעה וחצי. לרוב, בתחילת הדרך, אפילו כשעתיים עד שלומדים ומתמקדים. אם מדובר על פגישה אחת ויחידה שלאחריה המודרכים ממשיכים בדרכם ומיישמים את דברייך לבד, הערכי לשעתיים מלאות עם המון תוכן וידע.
קבעי את הפגישה בזמן שנוח לך ולמודרכים. לא בזמן של עייפות וחוסר פניות ולא בטווח זמן שיהיה בו לחץ. למשל, שמיד אחרי הפגישה, את צריכה ליסוע למקום אחר שאז, את תתבונני בשעון ותהיה פחות מרוכזת במפגש עצמו.
את יכולה לקיים את המפגש באופן פיזי, וירטואלי וטלפוני. לכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלהם. הרחבנו על כך במדריך וגם תוכלי לעבור למרחב הגדרת השירות שם יש תכנים רבים המאפשרים להחליט על המיקום המתאים ביותר ביחד עם סוג השירות, תמחור ועוד.
הערכות לפגישה
רושם ראשוני יקבע ויוביל את הפגישה כולה וגם המשך השירות שלך הלאה. ידוע כי מוחנו מנטר ומקבל נתונים על החזות והנראות, על טון הדיבור, תנוחות הגוף, הבעות הפנים ועוד באופן לא מודע ותוך מספר שניות קובע ומסיק מסקנות למי שעומד מולנו. (התעדכני באתר לגבי סדנת שפת הגוף שתעזור לך להעביר את המסרים שלך ביתר בהירות ובטחון ולהגיע לתוצאות שאת רוצה)
לכן, וודאי שאת נערכת באופן מיטבי לפגישה. הן מבחינת החזות והאנרגיה והן מבחינת בקיאות החומר והמקרה. הגיעי בזמן. תמיד.
סיכום
רבות ניתן לומר על הפגישה ותוכלי למצוא באתר תכנים רבים הנוגעים בנושא.
השתדלי לשמור בזכרונך שפגישה ראשונה היא הזדמנות ליצירת אמון עמוק וסמכות יציבה.
האמון שלהם בך והסמכות שתקריני יובילו ליישום הנחיות, מוטיבציה גבוהה, חשיפה ושקיפות וכמובן הצלחה. את תהיי העץ היציב שעליו הם יישענו עד שיוכלו לעמוד שוב על רגליהם. בין אם זו פגישה אחת בלבד ובין אם זה רק השלב הראשון בתהליך הליווי שלך. הם ידעו שאת זו שתעזרי להם ותהיי שם בשבילם.