המדריכה
Get Professional

סוגי קידום שונים

לפני שמקדמים קודם דעי אילו סוגי קידום קיימים

ישנן מספר אפשרויות שמהן תוכלי לבחור כדי לקדם את העסק שלך. יש כל מיני גישות לכך ויש המלצות שונות לאופן בחירת דרך הקידום. אך, לפני שתבחרי, חשוב שתדעי קודם מהם סוגי הקידום הקיימים. קודם באופן כללי, ובהמשך באופן יותר ממוקד באזור המאמרים שבאתר.

 

פרסום לא מקוון (פרסום מסורתי)

לפני המצאת האינטרנט, מרבית העסקים פרסמו את עצמם באמצעות שיטות פרסום, שכיום נחשבות כמסורתיות. שיטות כמו פרסום מודעות בעיתון, זמן פרסום ברדיו או, פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות ואפילו דיוור פרסומי בתיבות הדואר.

דרכי קידום אלו עדיין קיימות ורלוונטיות כיום.

 

פרסום מקוון (פרסום ממומן)

עם הגעת האינטרנט וחיבור האנשים למידע גלובלי, רציף ובלתי אמצעי, הגיע הפרסום גם למדיה זו. ישנם ערוצי פרסום מקוונים כמו Google Ads (מודעה הנראית בעמודי התוצאות של מנוע החיפוש), פרסום במדיה חברתית (Facebook, Instagram, Twitter) או מודעות תצוגה/באנר באתרים רלוונטיים כדי להגיע לקהל רחב יותר.

ממש כמו בפרסום המסורתי, קונים שטח כלשהו לזמן מסויים שבו מציגים את העסק לקהל הרחב. מרגע שמסיימים לשלם, המודעה לא מוצגת יותר והעסק לא מקודם.

 

קידום אורגני למנועי החיפוש (SEO)

כדי לקבל את המידע שאני רוצה ברשת, אני נעזרת במנוע חיפוש (כמו Google Chrom, FireFox, DuckDuckGo, Safari ועוד). אני מקלידה את הצורך שלי בשורת החיפוש, ומנועי החיפוש בוחרים מתוך מאגר המידע הקיים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לנושא החיפוש לפי דירוג רלוונטיות. ככל שהמידע רלוונטי לחיפוש כך, הוא יהיה מדורג יותר גבוה ויראה לגולש.

בקידום אורגני את מתחילה תהליך (באופן עצמאי או עם מקדם אתרים) שבו את מעלה את הסבירות שמנועי החיפוש יבינו מה המידע הקיים באתר שלך ומה את מציעה וידרגו את האתר שלך שוב ושוב כאחד מהתוצאות הרלוונטיות אם לא הרלוונטית ביותר לחיפוש של הגולש ברשת לפי צרכיו.

יש לתהליך זה אלמנטים וקריטריונים שונים כדי להפוך את האתר שלך למועדף על ידי מנועי החיפוש בנושאים הרלוונטיים ויש לו השפעות ארוכות טווח.

 

שיווק בדוא“ל (Email Marketing)

זוהי דרך של תקשורת ישירה עם לקוחותייך בדיוק כמו שליחת דואר מסורתי. את בונה לאורך הזמן רשימת תפוצה שכוללת את כתובות הדואר האלקטרוני של האנשים המעוניינים לקבל מידע ממך ושולחת להם מידע בזמנים קבועים או לפי צורך שעולה תוך כדי פעילות העסק.

המידע שאת שולחת בדואר האלקטרוני יכול להיות בצורת ניוזלטרים, עדכונים, מבצעים, הצעות בלעדיות ועוד, שכולו מיועד לשווק את העסק שלך לפי מטרותייך השונות.

** חשוב לקבל את הסכמת האנשים לקבלת מיילים ממך, היות שכיום שליחת מייליים שיווקיים ללא אישור מהווה עבירה ואת יכולה להקנס על כך.

 

שיווק תוכן

זו דרך שיווק שמתמקדת במתן ערך למתעניינים וללקוחות כך שימשיכו לרצות ולהיות איתך בקשר, לרכוש את השירות או את המוצר שלך ויתפסו את העסק שלך כרלוונטי ומקצועי.

השיווק באמצעות תוכן יכול להיות פוסטים, אתר בלוג, מאמרים, סרטונים או אינפוגרפיקה ותוכלי לשווקם במדיות השונות הקיימות כמו באתר האינטרנט שלך, המדיה החברתית וניוזלטרים בדוא"ל.

 

שיווק במדיה חברתית

אלמנט חזק בשיווק העסק הנו השיווק במדיות החברתיות. כיום, מדובר על פלטפורמות בלתי נפרדות מהעסק, וכל בעלת עסק, בוחרת את המדייה שהיא הכי מתחברת אליה ושהקהל שאליו היא מכוונת נמצא בה. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין או פינטרסט הן רק חלק מהמדיות.

במדיות אלו, קהל לקוחות ומתעניינים עוקבים אחרייך ואחרי התוכן והעדכונים שאת מעלה כמו גם מבצעים והנחות שלנו.

** שיווק באמצעות תוכן ובמדיות החברתיות יכול לחזק את תהליך הקידום האורגני במנועי החיפוש על ידי חיזוק המותג שלך, הבנת המוצר או השירות שלך, והעלאת הרלוונטיות שלך.

 

שיווק משפיענים (Influencer Marketing)

את יכולה לקדם את העסק שלך בעזרת פנייהלאנשים משפיעים בתחום שלך שלהם יש כבר קהל עוקבים משמעותי והם יוכלו גם להמליץ ולהגביר את מודעות והאמינות לעסק שלך (למותג)  וגם להגדיל את חשיפת העסק שלך ליותר אנשים כך שיכירו ואף יעקבו אחרייך.

 

יחסי ציבור (יחסי ציבור)

כמו משפיענים גם לאנשי תקשורת ויחסי ציבור יש יכול להגדיל את החשיפה של העסק שלך ליותר אנשים ולחזק את המותג שלך.

תוכלי לקדם את העסק באמצעות קשרים עם עיתונאים, בלוגרים וכלי תקשורת אם בכתיבת לעיתונות או באתרים מובילים, אירוח אירועים או השתתפות בכנסים ועוד.

 

תוכניות הפניות (Referral Programs)

אנשים אוהבים לקבל מתנות והפתעות ולהנות ממבצעים והטבות. דרך קידום זו מעודדת את הלקוחות הקיימים שלך להפנות את העסק שלך לחברים ובני משפחה על ידי הצעת תמריצים כגון הנחות, מתנות חינם או תגמולי הפניה. זהו מצב של Win-Win. אותם תמריצים יקדמו את הרצון להעביר האלה את ההמלצות שבתמורה יביאו לכך שתקבלי יותר לקוחות.

 

עבודה ברשת (Networking)

דרך קידום פופלורית נוספת היא ליצור קשרים עם בעלי מקצוע, עסקים ואף לקוחות פוטנציאליים בתוך מסגרת של מפגשים, לרוב, קבועים וחזרתיים. אם באירועים וכנסים מקצועיים ואם במסגרות נטוורקינג ייעודיות שם כל בעל מקצוע מציג עצמו לשאר הקבוצה ובכך מרחיב את מעגל ההמלצות ההדדיות האפשריות.

בדרך זו את יוצרת מערכות יחסים נוספות, את משתפת מהידע שלך ומרחיבה את המודעות לעסק שלך.

 

שיתופי פעולה ושותפויות

שיתופי פעולה עם בעלי עסק או ארגונים משלימים לשירותים או למוצר שלך. קידום העסק הוא הדדי וכל עסק מסתייע במשאבים של העסק השני. הדבר יכול להתבטא בסדנה משותפת עם מידע משני תחומים נושקים, או הצעת מוצר כזה או אחר של בעל עסק בהנחה במסגרת הרצאה שלך והזמנת הרצאה שלך ללקוחות בעל העסק. דרך קידום הדדית ואישית.

 

ביקורות והמלצות של לקוחות

אנחנו אוהבים להביע את דעתנו, להמליץ ולבקר. תוכלי לבקש ולעודד את לקוחותייך להשאיר ביקורות והמלצות באתר שלך, במדייה חברתית או אפילו באתרי ביקורות.

ידוע שקל לנו לקנות מוצר או שירות אם אנו יודעים שיש המלצות עליו, שהוא אמין והוא יעניק את הפתרון אותו אנו רוצים.

הממליצים שלך ישפיעו על החלטות המתעניינים וזו דרך מעולה לחזק דרכי קידום שציינו קודם.

 

לסיכום, סוגי קידום,

ישנם סוגי קידום מגוונים ועל כל אחד מהם יש המון מה להרחיב ולהסביר. באתר תוכלי למצוא מידע נוסף. מאיך לבחור בדרך הקידום המתאימה, איך להתחיל, מה דורשת דרך הקידום וכמובן טיפים ותובנות כיצד להצליח בכך.

אך, כבר כאן, חשוב לציין, שלפני שאת מתחילה לחשוב על קידום, וודאי שעשית את הצעדים הראשונים של הגדרת העסק שלך. שאת יודעת מי הקהל שלך שאליו את פונה (לא באופן כללי, אלא באופן ממוקד) ושאת יודעת להגדיר את מטרות העסק שלך (שמשתנות בכל תקופה ותקופה בהתאם להתקדמותך).

משם תוכלי לקרוא יותר לעומק על דרכי הקידום ולבחור בקידום המתאים עבורך ועבור הלקוחות שלך.

כל קידום דורש זמן, כסף, אנרגיות והשקעת משאבים לא מעטים, לפני שאת עושה זאת, וודאי שאת יודעת לאן את מכוונת ואת יודעת מהי המסגרת להצלחה בדרך הקידום שבחרת.

נשמח להכיר

בכל שאלה, תהייה, הצעה, צרי עמנו קשר