התחלת ללמוד כדי לעזור והבנת מה את רוצה לתת ואיזה שירות מתאים לך ויעיל בעינייך לתת. התמחור הוא חלק בלתי נפרד ולא מעט יועצות ומדריכות מסתבכות עם הנושא או מרגישות אי נעימות בזמן שעולה השיח על התמחור. אז כיצד לתמחר נכון את השירות אותו בחרת לתת?
מתן שירות ועזרה במסגרת ’פרו בונו‘
מקרה 'פרו בונו' הנו מקרה בו את מעניקה את עזרתך ללא מתן תמורה כספית. את עוזרת למי שצריך.
לא מעט בעלות מקצוע רוצות ואף מעניקות עזרה בלי לקבל תשלום על כך מתוך רצון אמיתי ואולי אף שליחות ומתוך ידיעה שהכלים שבידיהן יכולים באמת לעזור.
יועצת ומדריכה בתחילת הדרך לא תמיד יכולות לעשות זאת ויש צורך לתמחר ולקבל תשלום בעבור השירות.
לרוב, ניתן לראות קושי שעולה בקביעת מחיר מתאים בעבור כל שירות ולעתים ניתן לראות את הקושי עולה בהעברת נושא התשלום למשפחה.
נקודת מבט חשובה לגבי 'פרו בונו' היא שכל מקרה שתקבלי יוביל לבני משפחה יותר קשובים ויותר בטוחים בניהול מערכות היחסים השונות שלהם. כל מקרה, יגדיל את מנעד הידע והכלים שלך ויהפוך אותך ליותר מקצועית. בהתאם ליעדים שלך ולמטרות שלך בכל נקודת זמן החליטי על מקרי ה'פרו בונו' שתקבלי.
במרחבים השונים ובעמוד המאמרים אנו דנות בנושא התמחור מהיבטיו השונים. זהו נושא חשוב שמעלה המון תהיות, ספקות ושאלות ויש צורך לתת לכך מענה כדי שתוכלי להתקדם ולהמשיך לעשות מה שרצית במקור. לייעץ ולהדריך. את מוזמנת לקרוא ואף לשתף את נסיונך והתמודדותך עם נושא זה.
’מהו התמחור הנכון לשירות שלי?‘
כשמתעסקים בנושא תמחור השירות יש שתי אפשרויות. ניתן לקבוע מחיר קבוע ולא משתנה וניתן לקבוע מחירים לפי סוג שירות ומה נדרש בכל סוג כזה. הראשון, פותר זמן מחשבה ותהיות אך, לא תמיד מותאם למה שאת מעניקה. השני, יהיו יותר מותאם ויותר מדוייק לשירותים השונים אך, הוא דורש חשיבה מקדימה ותהיות בנושא עד לתמחור שבו תרגישי שלמה.
ככל שיש לך יותר שירותים מגוונים. כמו למשל, ייעוץ פרטני וירטואלי, ייעוץ פרטני בבית הלקוח, הדרכה קבוצתית במקום מושכר, הרצאת וובינר במדייה חברתית כמו פייסבוק, כך, עדיף ונכון לבצע תמחור משתנה לשירות. כל אחד דורש משהו אחר. אנרגטית, כספית והשקעת זמן.
טבלת מחירים תוריד את הצורך להמציא מחיר כל פעם מחדש בכל שיחה של מתעניינים והיא תאפשר שיחה יעילה וממוקדת. בהמשך ארשום מספר דגשים האמורים לעזור לך לקבל החלטה ולתמחר באופן נכון, מדוייק ומתאים עבורך.
איך לתמחר נכון? – פרמטרים
לאורך אתר המדריכה כמו גם ב'מדריך למדריכה המתחילה' ישנו פירוט והרחבה לגבי השירותים השונים והתייחסות לכל אחד ואחד מהשירותים כדי לעזור לך בתמחור.
הבה נציין את הפרמטרים השונים הכלליים שחשוב להתיייחס אליהם כשבוחנים את נושא התמחור של מפגש חד פעמי / סדרת מפגשים:
- הגעה פיזית או מפגש וירטואלי
- הוצאות דלק, שמרטפית, חנייה
- זמן הערכות למפגש
- זמן המפגש
- זמן נסיעה הלוך וחזור
- השכרת מקום, כיבוד ושתייה, מנקה
- לקוחות חוזרים או לקוחות חדשים
בתחילת הדרך ישנו ערך לתרגול והתנסות במקרי ייעוץ והדרכה רבים ככל שניתן והערך לעתים שווה לא מעט גם אם מבחינה כספית לא מדובר על מקרים רווחיים. בכל שלב בדרך, חשוב, להגדיר את היעד שלך כבעלת מקצוע ולפי זה להחליט.
התמחור צריך להיות גמיש לאורך הזמן ולהתחשב בעלויות השונות ובסביבה הכלכלית בה את נמצאת.
מעבר לכך, לעתים ישנם מבצעים והנחות אשר גם יש לקחת בחשבון וחשוב להערך לכך בהתאם.