איזו עזרה את רוצה להעניק למשפחות ומה לדעתך הדרך שתתאים לך ושתוביל להצלחות ולסיפוק? כיצד תיראה העבודה עם המשפחה? כיצד את מעדיפה לעבוד?
לאחר שתביני ותגדירי את השירות שמתאים לך ושלדעתך יאפשר למשפחה להפיק את המיטב מעזרתך, תוכלי להתקדם לשאלה באיזו דרך להעניק את השירות הזה וכמובן כיצד לתמחרו.
ישנם ארבעה סוגי שירות אפשריים שלכל אחד מהם יש ערך מסויים ומטרה שהוא ממלא.
בעמוד זה נציין את הסוגים השונים. במרחב התמחות שם אנו מתמחות בכל כלי ותהליך עבודה, תוכלי לקרוא בהרחבה על כל אחד ואחד מהסוגים כמו גם במאמרים השונים המתפרסמים באופן תדיר בנושאים שונים וחשובים בעבודתנו.
ייעוץ פרטני
זהו שירות הניתן בכל פעם למשפחה מסויימת בנפרד. הייעוץ מותאם אישית והמידע והכלים שאת מעבירה ייחודיים למשפחה ואתגריה.
ניתן לקיים את הייעוץ הפרטני במספר דרכים:
- פגישה חד פעמית- מפגש עד שעתיים שהתוכן הוא ידע תיאורטי וכלים פרקטיים והוא מותאם למידע מקדים שהעבירה המשפחה בשאלון או בשיחה טלפונית. לאחר הפגישה, המודרכים לרשות עצמם ופועלים לפי שיקול דעתם בהתאם למידע ולהנחיותייך מהפגישה.
- תהליך- ליווי המודרכים באופן יומיומי ורציף. מתחיל בפגישה והעבודה עצמה היא בהתכתבות הדדית (תיעוד או דיווח יומי) ותמיכה טלפונית עד להגעה ליעדים שהוגדרו.
- סדרת פגישות- מספר פגישות רציפות שממוקדות באתגרים שעולים בשיחת הטלפון ובפגישה הראשונה שבסדרה. המשפחה מתחייבת מראש לכל סדרת המפגשים.
הדרכה קבוצתית
מתן ידע למספר מודרכים במקביל שאינו ממוקד כמו בייעוץ הפרטני. מומלץ אך לא חובה לעבור הכשרה של הנחייה קבוצתית שמעבר לידע המקצועי של ההדרכה. ההנחייה הקבוצתית תאפשר ניהול נכון יותר של קבוצת אנשים וניצול מקסימלי של מטרות ההדרכה.
מעבר לכך, מומלץ לבחור באפשרות זו של הדרכה קבוצתית לאחר התנסות במספר ייעוצים פרטניים ולא מיד לאחר סיום ההכשרה.
לרוב, ההדרכה תתמקד בנושא מסויים של אתגרים או בטווח גילאים כדי לאגד קבוצת משפחות בעלי מכנה משותף ולאפשר למשפחות לקבל את מה שהן צריכות מתוך ההדרכה.
אם המכנה המשותף הנו טווח גילאים חשוב לבדוק את מאפייני המשפחות השונות כדי להתאים את התכנים מעבר רק למאפייני ההתפתחות והאתגרים משותפים.
מפגשי תוכן
זהו שירות כללי לכל המתעניין לפי המסרים שאת מעוניינת להעביר. לרוב מדובר על כלי שיווקי שימתג את המקצועיות שלך כמו גם יוביל בהמשך לייעוץ פרטני או הדרכה קבוצתית. גם כאן יכולים להיות מספר סוגים של מפגשי תוכן:
- הרצאת מבוא חד פעמית- מפגש האורך 45 דקות- שעה וחצי שמתמקד בנושא מסויים שבחרת. מומלץ לשלב מידע עם כלים פרקטיים כדי להעניק ערך למשתתפים מעבר לשיווק העסק שלך.
- סדרת הרצאות- מס' הרצאות קבוע מראש שמהווה המשך להרצאה החד פעמית. כל הרצאה בנושא אחר רלוונטי.
- סדנה- מפגש האורך לרוב 3-4 שעות (ניתן כמובן יותר בהתאם לתכנים שתרצי להעביר ומבנה הקבוצה) ובעל מאפיינים דומים להרצאה עם יותר העמקה ולרוב כולל גם תרגול חווייתי.
כיום, ניתן לקבוע את מפגשי התוכן במקום פיזי או באופן וירטואלי במדיות חברתיות שונות.
מוצרי תמיכה
מוצרים המתלווים לסוגי השירות הנוספים ומקדמים פניה להדרכה פרטנית. ניתן להעזר בתמיכה בכל שלב בדרך המקצועית. אם זה כתמיכה בשירותים העיקריים שלך ואם זה כדרך לשווק ולהפיץ את הבשורה של השירותים השונים שאת רוצה להעניק. אלו כלים המחזקים את המקצועיות, היוקרה והמוכרות שלך בתחום כבעלת מקצוע.
- תמיכה פיזית– הגדרת טווח זמן בין 15-20 דקות בתדירות קבועה בו יש אפשרות למתעניינים להגיע פיזית ולפגוש אותך ללא התחייבות או תיאום. לרוב, מתקיים במרכזים או מרחבי משפחה שונים.
- תמיכה טלפונית– שירות במשך טווח זמן מוגדר וחזרתי שבו מתעניינים יכולים להתקשר ולשאול שאלות על פי הקושי שהם חווים ולקבל הכוונה כללית.
- תמיכה דרך מדיות חברתיות- יצירת מרחב דיגיטלי בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב לשם מתן מידע מקצועי כמו גם מענה לשאלות ותהיות שונות באופן כללי.
- תמיכה דרך פתיחת בלוג– העברת מידע באופן מסודר ומפורט על אף שכללי למען העשרת הקוראים והבנת המצב בו הם נמצאים.
- תמיכה דרך סרטוני וידאו– מוצרי מידע ויזואלים להעברת המסרים והנושאים השונים שניתן לשלבם במדיות החברתיות או באתר שלך.
כל סוג שירות מורכב מהיבטים שונים ומומלץ שתסקרי אותם ותבדקי מהו סוג או סוגי השירות שמתאימים לך ובאיזה שלב בהתפתחות המקצועית שלך.
שחקי, חקרי והתנסי.
כשאת יודעת מה את רוצה להעניק, מה השירות דורש ממך ואיזה ערך את מקבלת ממתן השירות יהיה לך יותר קל בהצגת העסק שלך מול לקוחות פוטנציאליים, בתמחור השירותים ובפיתוח העסק באופן שמתאים עבורך ביותר.